vrijdag 7 september 2012

Merlinde de kleine heks.


Een boek met prachtige prenten en een leuk verhaal voor de komende herfsttijd
In de serie Boek en Figuur /webwinkel www.priegelgoud.nl
ga ik nu Merlinde, het kleine heksje maken. Igor de draak is ook een grappige verschijning. Misschien ook nog wel leuk om te maken. 

Merlinde de kleine heks kan met behulp van haar toverstaf en toverboek heel wat voor elkaar krijgen. Maar soms gaat er nog weleens wat mis....
Het is een klein verhaaltje van een meisjesheks en een draakje. Als haar huisdraak Igor met het binnenhalen van de oogst een doorn in zijn teen krijgt, is ze zo opgewonden, dat ze alles door elkaar haalt wat ze ooit heeft geleerd- en wat er dan niet allemaal gebeurt!
 





Een spannend moment..ze staat!
Het kleed van Merlinde is beschilderd in betoverende kleuren.

Merlinde de kleine heks;door Daniela Drescher.
Uitgeverij Christofoor. Het boek is verkrijgbaar,
met en zonder Viltfiguur.
www.priegelgoud.nl



1 opmerking:

  1. Alhoewel ik niks met heksen heb, vind ik Merlinde toch mooi gemaakt. Bij heksen denk ik altijd aan de knibbel-knabbel-knuisje-heks en daar was ik vroeger erg bang van. Trolle met de kruiwagen is ook leuk geworden en die eekhoorn. De herfst heeft ook z`n bekoring hè.
    Groetjes,Sjanie.

    BeantwoordenVerwijderen