zondag 2 december 2012

Advent I


De Eerste Advent is aangebroken. Zondag 2 december.

Ieder jaar opnieuw vieren we het feest van de geboorte van het Jezuskind. De tijd van Advent helpt ons ons voor te bereiden op het Kerstfeest. Het is 2 december en we zitten nog midden het Sint Nicolaasfeest en het Sint Maartenfeest ligt nog maar net achter ons. Deze feesten vragen van ons om een warm mensenmens te worden, die wil delen, ontvangen en schenken.
In de adventstijd zong ik graag met de kinderen van de basischool het lied van

Hanna Lam / Wim ter Burg
Advent is dromen dat Jezus zal komen,
dromen van vrede voor mensen van heden.
Advent is dromen dat Jezus zal komen,
dromen als 't moet dat Hij komt voor goed!


En weer in geuren en kleuren herhalen
wat wij al weten uit oude verhalen:
herders en sterren, een stal en een kind,
omdat het kerstfeest weer begint.


In dit lied klinkt voor mij door, dat ik me als mens ieder jaar weer opnieuw innerlijk moet voorbereiden om het kind geboren te laten worden.

 
Vanochtend toch nog 4 kaarsen kunnen vinden. Ik dacht dat ik er geen meer had...
En heb een Maretak-Figuurtje gemaakt en erbij gehangen.
 
 
 De Maretak is een bijzondere plant. Het groeit als een half-parasiet aan bomen. Het heeft een geneeskrachtige werking. En het is o.a. drager van het symbool van het Licht.
 
 

1 opmerking:

  1. Kerstfeest begint in de Hemel,als een gouden ketting. Zie Ik kom,zegt de Heere Jezus al in de stilte van de Eeuwigheid.Hij is gekomen in de tijd,in Bethlehem. Heeft ook willen lijden en sterven voor de zonden van Zijn kinderen, maar is ook weer opgestaan en teruggegaan naar de Hemel. En Hij zegt weer Zie Ik kom haastiglijk,opdat Zijn kinderen altijd bij Hem zouden wonen.

    BeantwoordenVerwijderen